انتخابات مجلس چه تاثیری بر بورس می‌گذارد؟
بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

در این مورد بهروز خدارحمی، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران به اقتصادنیوز می‌گوید: انتخابات مجلس در کوتاه مدت تاثیر را به صورت مستقیم در بازار سرمایه خواهد گذاشت، نمایندگانی که انتخاب می‌شوند یک نگاه و رویکرد کلی نسبت به اقتصاد کشور دارند، اما اینکه اقتصاد کشور را به چه سمتی حرکت دهند به صورت غیر مستقیم اثراتی در بازار سرمایه خواهد گذاشت.

او ادامه می‌دهد: اما اگر قرار باشد با انتخاب مجلس بازار سرمایه متاثر از انتخابات قرار گیرد بعید است، در حال حاضر اتفاقی که برای اولین بار در امسال در حال رخ دادن است مباحث اقتصادی و بازار سرمایه به عنوان یک خواست عمومی مطرح می‌شود که افراد موضع کاندیداها را در حوزه مسائل اقتصادی بدانند.

خدارحمی خاطر نشان می‌کند: در دور‌های قبلی انتخابات مجلس این موضوع اهمیتی نداشت اما در حال حاضر به دلیل شرایط معیشت مردم و فشارهای اقتصادی کاندیدهایی که می خواهند موفق شوند باید موضع اقتصادی و نگاه خود را در بازار‌های مختلف به خصوص بازار سرمایه مشخص‌تر بیان کنند و برنامه‌های خود را به صورت کاربردی قرار دهند.

او تصریح می‌کند: انتخابات مجلس در دوره‌های قبل تاثیر چندانی در بازار سرمایه نداشته اما در شرایط فعلی احتمال تاثیر انتخابات در بازار سرمایه زیاد است آن هم به دلیل شرایط خاصی که بعد از رفع تحریم‌ها داریم. اگر مجلس با دولت در اجرایی کردن سریع تعاملات بین‌المللی همراه باشد طبیعتا چشم اندازهای بهتری را برای بازار سرمایه ترسیم خواهد کرد.

بیم از اثرگذاری ریسک سیاسی بر بورس
همچنین روح‌الله میر صانعی، دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار می‌گوید: طبیعتا هر ریسکی اعم از سیاسی و اقتصادی بر فضای بازار سرمایه اثرگذار است. اگر فضای انتخابات مجلس توام با تنش و نزاع‌های سیاسی بین جناح‌های مختلف باشد اثر منفی در بازار سرمایه خواهد گذاشت. اما اگر این تنش‌ها نباشد ریسک سیاسی هم کم‌تر خواهد بود.

او تصریح می‌کند:باید دید که بدنه مجلس و کاندیداهایی که از نظر اقتصادی انتخاب می‌شوند آیا متناسب با فعالیت‌ها و نظرات دولت هستند یا خیر؟ یا متناسب با هم حرکت می‌کنند یا خیر؟ این موارد هم در فضای اقتصادی و بنگاه‌های اقتصادی که در آن فعالیت دارند بی‌تاثیر نیست.

دبیر کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار اظهار می‌کند: دوران قبل و بعد انتخابات اثراتی در بازار سرمایه به جا می‌گذارد که امیدواریم انتخابات اثرات مثبتی را با توجه به شرایط موجود در بازار سرمایه بگذارد و تنشی نداشته باشیم و پس از انتخابات ترکیبی که از نظر اقتصادی مناسب باشد و سیاست‌های آن در راستای دولت باشد را شاهد باشیم.

قطعا انتخابات مجلس در بازار سرمایه اثرگذار است
در همین راستا شاهین شایان‌آرانی، تحلیلگر بازار سهام هم در گفت‌وگو با اقتصادنیوز بیان می‌کند: قطعا انتخابات مجلس در بازار سرمایه اثر گذار است اما اینکه میزان تاثیر آن چقدر خواهد بود در حال حاضر مشخص نیست؛ این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ یکی از این عوامل سمت و سوی نمایندگان مجلس است که تاثیرات غیر مستقیمی در بازار سهام دارد.

او ادامه می‌دهد:اگر میان نمایندگان مجلس تعادل وجود داشته باشد و به اقتصاد بازار سوق پیدا کنند و از طرفی بخش خصوصی را تشویق کنند و به نوعی در جهت توسعه و رشد اقتصادی همت بگمارند قطعا در شرکت‌ها اثرات مثبت و روانی خواهد گذاشت.

این کارشناس اقتصادی تصریح می‌کند: برخی‌ معتقدند نمایندگان سعی دارند قوانین و مقرراتی وضع کنند یا حمایت‌هایی از بخش خصوصی و رونق کسب و کار اعمال کنند که این کار اثرات مثبتی در اقتصاد و شرکت‌ها می‌گذارد.

شایان‌آرانی خاطر نشان می‌کند: شرکت‌های پذیرفته شده در بورس در حال حاضر سهم‌‌ها را خریداری می‌کنند تا اثرات مثبت را ببینند اما اگر طیف نمایندگان انتخاب شده مجلس به گونه‌ای این شبهه را ایجاد کند که در راستای نظام اقتصادی متمرکز و کنترل شده می‌روند آن زمان ممکن است شاهد اثرات منفی در بورس باشیم.

این تحلیلگر بازار سهام در پایان بیان می‌کند: هر چه به سمت اقتصاد دولت‌محور برویم و کنترل‌های مرکزی را بیشتر کنیم یا قوانین و مقرراتی وضع شود که به ضرر بخش خصوصی تمام شود اثرات منفی در بازار بورس بیشتر خواهد شد. باید منتظر شد و دید تا ترکیب نمایندگان به چه صورتی است و بر مبنای آن می‌توانیم بگوییم چه اثراتی در بازار سرمایه خواهد گذاشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.